مشاوره دانشگاه فرهنگیان پردیس آیت الله طالقانی قم(ورودی 91)

مشاوره دانشگاه فرهنگیان پردیس آیت الله طالقانی قم(ورودی 91)

سلام
اینجا پاتوقی برای بچه های مشاوره ورودی 91 دانشگاه فرهنگیان - پردیس آیت الله طالقانی قم
ولی بقیه هم می تونند بدون اجازه وارد بشند ما که بخیل نیستیم .فقط ما را از نظرات و انتقادات خودتون محروم نسازید چون همیشه میگن چند تا فکر بهتر از یه فکر.
مدیر وب : سید مهدی میر علایی

طبقه بندی موضوعی

زندگی و عقاید واتسون

شنبه, ۱۲ اسفند ۱۳۹۱، ۱۱:۳۴ ق.ظ

در مزرعه‌ای نزدیک گرین ویل، در کارولینای جنوبی به سال1878 به دنیا آمد. در سال‌های نوجوانی و جوانی، واتسون به عنوان یک بزهکار توصیف شده او خود را تنبل و نافرمان توصیف می‌کرد و هرگز نمره‌ای بیشتر از آنچه برای قبول شدن لازم بود نمی‌گرفتنویسنده : احمد پامیلی بید گلی  ...
   با وجود این در 16 سالگی در دانشگاه فورمن، وابسته به پاپتیست‌‌ها، در گرین ویل ثبت‌نام کرد و مصمم بود که کشیش شود، چیزی که سال‌‌ها به مادرش قول داده بود. او فلسفه، ریاضیات، لاتین و یونانی را مطالعه کرد و انتظار می‌رفت که در سال 1899 فارغ‌التحصیل و در پاییز بعد به مدرسه علوم دینی وارد شود.

     واتسون یکسال دیگر در فورمن باقی ماند و درجه کارشناسی ارشد خود را در 1900 دریافت نمود، اما در همان سال مادرش فوت کرد و او از سوگند کشیش شدنش آزاد شد. به جای حضور در مدرسه علوم دینی ، به دانشگاه شیکاگو رفت. واتسون از طریق کارهای آنجل، روانشناس کارکردگرا به روانشناسی علاقه‌مند شد واتسون تا سال 1908 در دانشگاه شیکاگو به عنوان مدرس اقامت کرد. واتسون 12 سال، یعنی پربارترین سال‌های او برای روانشناسی را در آنجا گذراند.  درحدود سال 1903 او به‌طور جدی به رویکرد عینی‌تری نسبت به روانشناسی فکر کرد که برای اولین بار این اندیشه‌‌ها را در 1908 در یک سخنرانی در دانشگاه ییل و در گزارشی در بالتیمور، در نشست سالیانه جامعه جنوبی برای فلسفه و روانشناسی بیان کرد. در آن گزارش واتسون استدلال می‌کرد که مفاهیم روانی یا ذهنی برای «علم روانشناسی بی‌ارزش هستند». در سال 1912 به دعوت کتل، واتسون در یک سلسله سخنرانی در دانشگاه کلمبیا درباره این موضوع صحبت کرد. در سال بعد مقاله مشهور واتسون در مجله بازنگری روانشناختی (واتسون، 1913) منتشر شد و رفتارگرایی به‌طور رسمی آغاز گردید.

رفتارگرایی براین عقیده استوار بود که روان شناسی علمی فقط باید رفتار قابل مشاهده رامطالعه کند. حال این سؤال پیش می آید که چرا واتسون به این تغیر اساسی در روان شناسی  اعتقادداشت؟ زیرا به نظر وی نیروی روش علمی برمفهوم اثبات پذیری استوار است واو معتقد بود رفتار به هر گونه پاسخ یا فعالیت ارگانیزم اشاره دارد که آشکار یا  قابل مشاهده باشد.

دانشمندانی که دراین مکتب بودند  عبا رتند از:  ایوان پاولف، بی اف اسکینرو...

نویسنده : احمد پامیلی بید گلی


موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۱/۱۲/۱۲
مشاوره 91 دانشگاه آیت الله طالقانی قم

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی